Nyt fra fiskeklubben

Når kalenderen siger 18. september, og metrologerne lover op til 25 graders varme, så må man vel godt formode at det må være en af de sidste sommerdage i år, og hvis man ikke skal være helt til grin for omverdenen ved at være med i en lystfiskerklub, og ikke har fanget så meget som en hundestejle hele året ..... så må man altså ud og fiske selv om man ikke har tid og der skulle jo gerne en lille artikel i Briefings oktober nummer.

Så på trods af vi kun kunne mønstre tre aktive lystfiskere så drog vi, opmuntret af det fine vejr ud til Resenbro fiskesø. Efter kort tids fiskeri og til alles overraskelse skete miraklet - Benny Ebbesen fangede en stor flot bækørred som han på trods af at have glemt sit fangstnet hjemme, fik håndlandet den fine fisk, og efter en god og lang fejde, lå den store og flotte, fuldfarvede bækørred i græsset.

Så gik fiskeriet i stå, vi prøvede med fluer, spindere, poverbait med prop, på bund, og efter flod og alle dirty trick vi kunne finde på, vi fik så ga en par forfriskninger og vil gik hen og spiste vores frokost og alligevel fik vi ikke bid, så vil blev enige om at vi lige så godt kunne pakke sammen og tge hjem, bandet var nok stadig for varmt?

Ja, vi begyndte så småt at pakke fluestænger, spindestænger og andet grej ned ...  så skete det .... pludselig tog min snære et kæmpeudløb, så jeg smed hvad jeg havde i hænderne og fik fat på stangen og fisken sad der endnu, det blev en lang, spændende og herlig fejde fik jeg endelig landet fisken. Det var også en flot fisk, en regnbueørred, rigtig flot i farverne, så glæden og stoltheden lyste ud af undertegnede, og jeg tænkte: godt det gik godt, for hvor var jeg blevet mobbet hvis den var sprunget af under fejden.

Det var en dejlig dag som vi vil se tilbage på når det bliver koldt og gråt til vinter når den står på fluebinding, men vi håber da at kunne få nogle fiskedage endnu her i efteråret

Knæk & bræk

Villy