Nyt fra fiskeklubben

Fiskeudvalget

Årets første fisketur til Helgenæs

Så kom fiskeklubben endelig ud på årets første fisketur, hvor vi var 8 mænd og kvinder, der stævnede ud mod Helgenæs den 19. april. Vi var så heldige, at have vejret med os hele dagen. Der var høj solskin og ingen vind af betydning, så det gav et højt humør hos alle.

Vi hygge i flere timer, og spiste vores medbragte madpakker på havet, med en kop kaffe og lidt til, og håbede på, at fiskene ville bide.

Dette ville de dog ikke, hverken de flade, ørrederne, eller håbet på en hornfisk (selvom vi godt viste, at det ikke var sæson endnu), så vi havde slet ingen fisk med hjem efter den muntre dag, og vi var alle enige om, at vi gerne snart tager af sted igen.

Den 3. maj var igen ude med samme resultat atså med fangst, sådan da ....

Torben fangede da en fisk ????

Men altså igen en hyggelig tur, og den har stadig ikke taget modet fra os, vi er stadig lige naive, hvilket næste afsnit vidner om.

John

Fisketur til Uge Lystfiskeri

Mandag morgen, d. 11. juni kl. 8.00 startede turen til det sønderjyske, vi var egentlig 9 der var tilmeldt med aflysning af forskellige grunde gjorde at vi kun blev 5 mand stærk m/k, der kom med. vi slukke have 2 overnatninger og havde bestilt 2 hytter, men efter en del snak fik vi lov til at aflyse den ene.

Efter en lang tur (nogle kørte forkert og var næsten i Odense) og med en enkelt tissepause nåede vi velbevaret frem til fiskesøerne og hytten, og efter at have pakket ud og en velfortjent forfriskning, kørte vi igen sydpå, til grænsebutikkerne for at provianterer, lidt aftensmad, i fald vi ikke nåede at fange noget den første dag.

Da vi kom tilbage fra grænsen var Helge kommet og vi var fuldtallig og vi købte fiskekort og var klar.

... Det var en god ide at have handlet, for eller havde måtte gå sulten i seng, men vi fik dejlige ringridderpølser, sund salat og varme flutes, og rødvin, det var Inges fødselsdag, så vi fik Irish Coffee og gik i seng.

Næste morgen lavede vi dejlig morgenmad sammen, æg, rundstykker, mælk, Underberg, kaffe og  juice, for uden mad og drikke o.s.v. - og nu skulle der fiskes igennem .......

Efter en 7-8 timer enedes vi om at kre ind til Tinglev efter aftensmad, vi fik en dejlig grillbøf med nye kartofler og jordbær med fløde og rødvin.

Efter morgenmaden pakkede vi så sammen og gjorde hytten ren fik en dejlig kold pilsner, glædede os over at vi ikke skulle til at rense fisk, - afregnede i kiosken og kørte hjem.

NB. Vi var dog enige om at selv  om søerne jo nok var for varme efter den varme maj måned til at fiskene ikke var sultne, havde vi haft et par hyggelige dag sammen, og det gør vi gerne igen, for som vi sagde: Så skide med de fisk, det er jo alligevel sovsen der er bedst!

Villy